Nieuws

RSS-feed van het Nibud 


RSS-feed van de Consumentenbond

  • Consumentenbond bemiddelt bij schadevergoeding CBR 20 januari 2020
    De Consumentenbond gaat automobilisten helpen bij het krijgen van een schadevergoeding van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR).
  • Teleurstelling over uitspraak boeterente Delta Lloyd 17 januari 2020
    Vereniging Eigen Huis (VEH) en de Consumentenbond zijn teleurgesteld over de uitspraak van de Rechtbank Amsterdam in de zaak tegen Delta Lloyd (tegenwoordig Nationale Nederlanden). De belangenorganisaties spanden de rechtszaak aan vanwege de onredelijke berekening van boeterentes aan klanten die hun hypotheek oversloten voor juli 2016. De rechter wees een co […]
  • Consumentenbond luidt noodklok om illegale datahandel 14 januari 2020
    De autoriteiten moeten snel in actie komen om de illegale handel in data tegen te gaan. Die oproep doen de Consumentenbond en 23 andere consumentenorganisaties over de hele wereld. Aanleiding is een rapport van de Noorse consumentenbond Forbrukerrådet over systematische privacyschendingen door de online advertentie-industrie.
  • INRetail verzwakt positie consumenten in woonmarkt 9 januari 2020
    INRetail, de brancheorganisatie voor wonen, heeft de positie van consumenten in die markt flink verzwakt door zich terug te trekken uit de Geschillencommissie Wonen. Dat vindt de Consumentenbond. INRetail begon een eigen geschilleninstantie, maar de voorwaarden daarvan zijn aanzienlijk slechter voor consumenten.
  • Verzekering via reisorganisatie vaak ongunstig 7 januari 2020
    De Consumentenbond adviseert reizigers niet klakkeloos de reis- en annuleringsverzekering aan te vinken die luchtvaartmaatschappijen of reisbureaus aanbieden. De dekking valt vaak tegen en de voorwaarden zijn onduidelijk. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond naar de polisvoorwaarden van 15 reisaanbieders.
  • Online opzeggen vaak moeilijk gemaakt 3 januari 2020
    Bedrijven maken het vaak te moeilijk om online accounts of abonnementen op te zeggen. Dat stelt de Consumentenbond, die het opzeggemak van 125 populaire diensten onder de loep nam.
  • Consumentenbond vreest invoering negatieve spaarrente 20 december 2019
    Banken treffen voorbereidingen om in de toekomst negatieve spaarrente in te kunnen voeren. Tot die conclusie komt de Consumentenbond nadat Centraal Beheer deze week zijn klanten waarschuwde voor een rente van 0% of lager. En ook ABN Amro maakt met een aanpassing van de algemene voorwaarden de weg vrij voor een negatieve rente.
  • Telecomaanbieders schikken in zaak over ‘gratis’ mobieltjes 18 december 2019
    De Consumentenbond en ConsumentenClaim hebben op hoofdlijnen overeenstemming bereikt met KPN, T-Mobile, Tele2 en Vodafone over een tegemoetkoming voor verkochte abonnementen met ‘gratis’ mobiele telefoons.
  • Succes: Rabo verlaagt automatisch risico-rente hypotheken 9 december 2019
    De Rabobank past als eerste grote bank de risico-opslagen op zijn hypotheken aan, zonder dat de klant er om hoeft te vragen. Dit is een belangrijk succes in de Consumentenbond campagne Omlaag met die opslag! De Consumentenbond roept andere banken op snel dit goede voorbeeld te volgen.
  • Banken moeten slachtoffers betaalfraude ruimhartiger compenseren 4 december 2019
    De Consumentenbond roept banken op schade door (oplichting via) phishing ruimhartiger te compenseren. Veel banken vinden dat consumenten oplettender moeten zijn, maar de trucs van oplichters worden juist steeds geraffineerder.

© Budgetcoach Apeldoorn - KVK: 59970766